Martina Sjödin

om livet och allt annat

Uppsalabo

Kategori: Min Vardag

Japp, nu har jag flyttat ner till Uppsala och väntar med spänning att måndag ska komma och knacka på dörren.
Jag bor för tillfället hos Helin och ska göra det i September sedan ska jag troligtvis flytta in i ett rum i stan tills jag hittat något eget. Idag har jag och Helin varit på bio och sett The Mortal Instruments - City of Bones, min åsikt?
 
Att man fortfarande inte kan göra en film lika bra som boken. I helhet var den väl helt okej men eftersom boken var så pass bra blev filmen ändå en besvikelse. För er som verkligen älskar den här serien (Josefin) blir filmen nog en stor besvikelse. Har man inte läst boken tycker man säkert att filmen är jätte bra men man måste ändå ha läst boken för att förstå vissa grejer eftersom det inte framkom så tydligt i filmen. Skådespelarnas insatser var väl inte helt bedrövliga men jag är fortfarande skeptisk. Jag är tveksam att nästa film kommer bli bättre möjligtvis sämre.
 
På torsdag planerar vi ännu ett biobesök eftersom vi då har planerat att se Percy Jackson - Sea of Monsters. Återkommer då om mina åsikter om den filmen. :)
 
Ha en trevlig tisdag. :D
 
//Martina
 
  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: