Martina Sjödin

om livet och allt annat

Då var påsken över då..

Kategori:

Hellu..
Jaha.. Då var den här påsken över för i år..
Världens bästa väder har vi haft i påsk också. Jag har haft de såå skönt på isen med allihop. =D

Långfredag:
Flynappe på dagen, sedan for vi hem och åt lite, innan Gläntan. 
På Gläntan vare ju det gamla vanliga, prisutdelning, bingo och så..

Påskafton:
Fisketävling i våran lilla vik. Satt på skotern och hade de såå sköönt i solen. Sedan så åt vi lite och prata och så..
Gick ut på isen igen efter en stund och börja lata sig i solen igen. Så efter någon timme eller så så vart de nerhuggning av träd. Fattade inte riktigt va som hände när Stor Ulf börja såga ner en massa tallar, eller en massa, 4 st tro jag de va.. :P
Men, men.. Aldrig en lugn stund på påsken.. Så vi drog ihop lite ris, där på isen, sen for jag, pappa, rebecca och robin hem och åt lite mat.
På kvällen gick rebecca och robin till Tobbe. Åsså kom Ewa, Erik och Lovia o hälsa på.. Så berätta Lovis att dom varit och fiska. Så sa hon ngt om att "Fisken gäpa"  hahahah.. :P Hon är bra kul den där Lovis.. haha.. :P

Påskdagen:
Satt vi på isen heeeela dan.. Fiska lite, och så.. Christoffer, Sebastian, Tobbe och Madde kom ner på isen och höll oss sällskap.
Så börja Christoffer surra i om att han och Sebastian skulle ut på ngn "skotersafari". Så dom drog ut på den senare, och Rebecca och Robin blåste till Bollnäs igen.
Så kvar på isen var jag, pappa och Tobbe.. :P
Hände inte så mkt.. Fiska lite, prata, pappa for och hämta några öl i stugan, sen tippa han med skoter på isen.. Lite så där..
När Christoffer och Sebastian kommit tbx så beställde vi pizza och så.. Så vi åt pizza hos Tobbe och sen for jag och pappa hem till stugan.. 

Annandag Påsk:
Idag så packa jag och pappa ihop lite saker och sopa lite inne i stugan. Sen for vi hem igen.
Och nu sitter jag här.. :P Ska nog snart äta tacopaj med mamms och dricka lite cider.. haha..

Ha det bäst så sees vi.. =D 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: