Martina Sjödin

om livet och allt annat

Första dagen på praoen

Kategori:

Halloj..
Idag ha jag haft första dagen på junsle djurpark.. Och oj, gissa om det var kul.. Jag och Paula hade skit kul, även fast vi var tvungen att gå up kl 6 imorse. Skulle vara där kl 7.. :P Fick låna Davids moped, haha.. och de gick ju rätt så bra.. Vi kom iväg och vi kom i tid.. :D
Först vart det en liten rundtur på djurparken, och fick veta lite mer om djuren och så.. Efter det så fick vi mata lite djur typ mini grisar, två lamor och så.. haha.. :P de var ju fler lamor ute, men två stod inne. Så mocka vi lite. Jag och Paula fick mocka ut hos två getter. Allt skulle bort. och det var inte lite heller.  Jag och Paula höll på med det där i någon timme..
Efter det så skulle vi kratta upp i hagen där getterna går, där man får gå in och klappa dom och så. Höll på med det till lunch som vi hade elva, då for jag och Paula till matsalen på skolan och åt, sen for vi runt på byn. Kl 12 började vi igen och kratta klart den där hagen. Då var klockan kanske två eller så. Då hade de fika, och då gick vi runt och knäppte lite kort på kamelerna och åsnorna. Sen kollade vi på när dom mata vargarna, lodjuren och fjällräven.
Efter det försökte de få igång traktorn, efter en stund fick de igång den, så då fick vi hjälpa till att mata alla djuren. De va skit kul, jag och Paula åkte i skopan.. haha.. Sen gjorde vi lite småsaker. Va med kamelerna, rullade lite nät och så.. Sen for vi hem..
Imorgon skulle vi se när de tar ut tigrarna och björnarna.. :D

Men ska ta och göra ngt vettigt nu..

Vi hörs.. :D <3

Kommentarer

  • Rebecca säger:

    Du gör alldeles rätt i, som hänger på mamsen =)

    Får du ju se vårat nya hem... =)



    kramar

    2009-05-13 | 18:43:21
    Bloggadress: http://bekkiis.dinstudio.se

Kommentera inlägget här: