Martina Sjödin

om livet och allt annat

2/8-2010

Kategori:

Hej hej..
Nu är vi inne i Augusti och det är bara några veckor kvar innan jag börjar mina tre år på gymnasiet.. :)
Jag är både glad och skräckslagen på samma sak.. Jag vill fara iväg men jag vill också stanna kvar i Ramsele.. Men jag ser ändå fram emot att få flytta börjavdet långa äventyret mot min dröm.. :)
Även om det kommer kännas tufft så kommer jag ju alltid ha mamma, pappa och Rebecca som alltid finns där för mig och stöttar mig i mina val i livet.. :)
De första raderna i Brolles låt "Är det mig du gråter för" är liksom hur jag känner mig för att flytta till Sollefteå och börja gymnasiet.
"Nu står jag här
Vid ett vägskäl.
En del av mig vill bort, en del av mig vill va kvar. 
Ett tvivel i mig, ett tvivel inom mig
Ingen är stark nog att lyfta det jag bär"
Men efter någon vecka i Sollefteå kanske jag inte ens vill fara hem.. haha.. :P





                                        Dollar <3
 

Men annars i sommar så har jag tagit hand om Dollar, och det har inte alltid varit kul, men jag tror att han har givit mig ett gott skratt varje dag. Jag är så glad att pappa bestämde sig för att skaffa honom, jag har inte haft en tråkig stund med Dollar. Han har varit riktigt jobbig men han är ju en liten valp och det är väl så dom ska vara. Han sover hos pappa på natten och när pappa ska fara och jobba, så kommer han upp till mig med Dollar och det brukar ju vara runt halv 5 - 5, då brukar Dollar hoppa upp i sängen och börja slicka mig i ansiktet, bita mig lite i fingrarna men sedan brukar han lägga sig och sova, nästan som att han vill säga "hej, nu är jag här" så sover vi en timme eller så, då brukar han vilja gå ut, så jag tar mitt täcke och kudde och går ner och ställer för det mesta upp altan dörren så kan han springa ut och in som han vill och sedan lägger jag mig  på soffan och sover en stund. Så kan han komma in och hoppa upp i soffan så kan vi båda ett par timmar till.. Det har blivit som en rutin för oss..
Och jag tycker det är ganska skönt att gå upp tidigt och sedan gå och lägga sig igen.

Idag så tog jag och bada honom, vilket behövdes men var inte så uppskattat.. Hahah.. :P
När jag höll på att bada honom så tittade han med sina bedjande bruna valp ögon och det var som att han sa.
"snälla, släpp ut mig, jag vill inte" haha.. :P

Men han har varit underbar, lite halv vild, men en helt underligt rolig hund, lite knäpp men, det är ju så han är, min lilla bebis. Eftersom han inte har någon svans att jaga så brukar han jaga bakbenet, och det är så kul att se på honom då han gör det.

Nej, det finns för mycket att berätta om honom. Och jag börjar bli trött. Efter att ha klivit upp tidigt varje morgon börjar kännas. Det känns som att jag går och lägger mig tidigare och tidigare för varje dag som går. :P

Nej, nu ska jag gå och titta till vad Dollar håller på med.

Vi sees.. :D


//Martina

Kommentarer


Kommentera inlägget här: