Martina Sjödin

om livet och allt annat

Första skoldagen..

Kategori:

Hej..
Ja, idag var det son sagt min första skoldag idag på GB-skolan..
Imorse klev jag och Sara upp runt sex bara för att båda skulle duscha.. Men jag kände att jag ville sova längre och inte kliva upp.. Men gjorde det ändå.. Så när båda duschat så åt vi frukost och gjorde oss klara.. Sedan bar det av till skolan.. :P På vägen dit fick jag lite fjärilar i magen..
När vi kom dit så var klockan runt kvart över åtta, så vi fick vänta en stund innan vi skulle börja.. Vi träffa på några Ramsele bor.
Så blev klockan halv nio och det var dags för upprop och lite annan information.. :P När de kom in på Naturvetarna så räknade jag ner till mitt namn ropades upp.. haha..
Vi gick till ett klassrum och så fick vi lite mer information av våra mentorer..
Jag och Sara hamnade framför några klasskamrater som prata mer än jag vet inte vad.. haha.. :P
Men men, vi satt i det där klassrummet ett bra tag, tog lite rast sen mer information om morgondagen och sedan var det lunch..
Vad gjorde vi sen??
Satt i klassrummet en sväng sedan fick vi träffa våran Naturkunskap lärare.. Han prata med oss om att vi ska göra en exkution, hur det nu stavas.. haha.. en utflykt och typ mäta något vatten djup och kolla djur och växter och allt sånt.. Det lät jätte kul.. :) Men det skulle vi göra längre fram..
Vi har även gått runt på skolan och kolla in vart allt är och så.. På lunch rasten tog jag och Sara en egen utflykt och gick o kolla in biblioteket.. Jag kan säga att det var väldigt mysigt.. haha.. :P

Imorron börjar vi inte förens 10.50 vilket är faktiskt skönt.. kan jag ligga uppe en stund och läsa Sebastian Darke- Den förlorade staden, som jag köpte idag.. Jag ska även fortsätta att titta på Fångarna på fortet.. Vilket är super bra.. haha..

Hej svejs.. :)


//Martina



Kommentarer


Kommentera inlägget här: