Martina Sjödin

om livet och allt annat

10/11-2010

Kategori:

Hej hej..
Onsdag idag.. :D
Nu är det bara imorron kvar sen äre helg.. På fredag är vi som sagt ledig.. :D wiie.. Då far jag och pappa till Bollnäs.. haha.. :P det ska bli kul.. Men ikväll står det läxor på schemat.. Har engelska och spanska att göra.. :P
I Bollnäs vet jag inte vad vi ska göra.. På lördag pratade Rebecca om att vi skulle fara till en vän till henne som har hästar som nyss fått föl.. Det ska bli kul.. :D Saknar stallet något enormt.. Men det har aldrig blivit att jag farit dit något.. Men som sagt, jag känner att det inte går att rida i Ramsele när man bor i Sollefteå och så mycket tid jag lägger ner på läxorna så har jag inte tid att rida här heller plus att det skulle kännas lite tomt utan Carina och Stina och alla andra som red i samma ridgrupp som jag och alla andra som man kunde träffa på i stallet.. :)
Men, men.. Om jag får tid i framtiden så är ridning något jag verkligen vill hålla på med.. :D Det är så otroligt roligt att få känna att man lyckas kunna kontrollera ett så stort djur som hästen verkligen är.. Många säger att det bara är att sätta sig upp på en häst och rida runt i ridhuset, men jag säger alltid emot det.. För det är inte bara att sätta sig upp och rida runt.. Det är mycker mer än så.. Man sitter faktiskt på ett djur och ska försöka hålla koll på både hästen och sig själv det är inte det lättaste.. Man ska sitta rätt, hästen ska gå på rätt sätt, man måste även hålla koll på alla de andra som rider också om man nu rider en lektion, sedan beror det på vad man gör och vad för häst man har.. Och jag tror att alla som rider håller med mig om det..
Men, men, nu kom hästnörden fram igen.. haha.. :P

Ska sätta mig med engelskan nu.. ;)

Hej svejs..

//Martina.. :D


Haha.. hitta en liten mössa åt Dollar.. Men den passa inte så bra.. haha.. :P xD

Kommentarer


Kommentera inlägget här: