Martina Sjödin

om livet och allt annat

1/11-2010

Kategori:

Hej hej.. :)
Första november idag.. :D
Mamma och Anders har farit på jobbet så jag sitter ensam i Meåfors nu.. :P Jag vet inte vad jag ska hitta på.. Ska lägga mig och läsa "The Short Second Life of Bree Tanner" som jag läser på engelskan.. :P
Har läst ut "Tystnades Hus" och "Skuggvarelser"
"Tystnades Hus" tyckte jag var lite konstig.. Men den var mycket bra och "Skuggvarelser" kunde jag inte sluta läsa.. Riktigt bra bok..
Så jag rekomenderar att läsa dom.. ;)
Men som sagt nu håller jag på med en bok på engelska och det går som det går.. Jag förstår i alla fall vad som händer.. ;)

Annars?
I helgen har det inte hänt så mycket.. I fredags satt vi och titta på Idol.. Elin är vidare.. Tummen upp för det..
I lördags kom Börje och Anneli Markemo hit och åt middag med oss.. Och det verkar som att till våran ska jag och Börje ha en tävling om vem som kan odla dom godaste... Någonting, minns inte vad dom hette.. haha.. :P Kan inte minnas att jag sa ja, men.. haha.. :P Vi får väl se vad som händer med det.. :P
Igår gjorde vi inte så mycket.. Mamma och Anders var ute hela dagen igår och la golvet i köket och sedan på kvällen hjälpte jag mamma att skruva ihop nå bänkar till köket.. :)

Idag när jag klev upp hörde jag att mamma och Anders var nere i köket, så jag gick ner och när jag kom ner slängde mamma till mig en lite påse med skruvar och sånt och sa:
"Här Martina, bara att börja" haha.. :P
Jag tänkte:
"Jaha, jag hade hoppats på att få i mig lite frukost men okej!"
Så då hjälpte jag mamma med att skruva ihop två bänkar och nå låder.. Så när klocken var runt tjugo över elva eller halv tolv gick vi in.. Jag gick in före mamma och åt lite.. Sedan kom Anders och mamma in så åt dom lite och sedan för dom på jobbet.. :P

Och nu sitter jag som sagt ensam i Meåfors..
Men ska ta och göra något vettigt nu.. :)

Hej Svejs.. :D

//Martina.. ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: