Martina Sjödin

om livet och allt annat

28/11-2010

Kategori:

Trevlig första advent.. :)
Min börja med ett dunder och brak nere i köket i huset.. haha.. :P näe, men Anders och mamma ska spika tak idag och de började medan jag fortfarande låg och sov.. Hörde när de kom in och redan då tänkte jag:
"nej, snart börjar det"
Det gick några minuter så hör jag hur det spikas och grejas där nere.. Försökte ligga kvar och inte tänka på oljudet, men det gick ju inte så bra, så jag klev upp och klädde på mig och gick ner.. Mamma och Anders var i full färd med att spika tak..
Efter att ha stått och pratat med mamma lite så gick jag in och hamna här.. :P

Igår var vi ju som sagt hos Börje och Anneli Markemo och åt lite mat där..
Och Börje tjatar ju hela tiden om att han ska ha en facebook, men inte vet hur man skaffar en.. Så han fråga mig om jag kunde hjälpa han, så jag sa ja, det kan jag väl, för det är ju så lätt att skaffa en facebook.. Jag höll på heeela kvällen med den där jävla facebooken..
Man ska ju bara skriva in sin meiladress och lite sånt när man skaffar facebook.. Så när vi först hade gjort den första så kom vi inte in på Börjes meil.. Han är som han är Börje också så vi höll på kanske en timme innan jag bestämde mig för att jag skulle göra en hotmail åt han eftersom det är det jag har och liksom vet hur man gör med dom.. Så jag gjorde hotmailen och fixa en ny facebook.. Men så kom aldrig det där bekräftningsmeilet.. Så finns det en knapp där man kan trycka om man inte fått det, så jag tryckte där.. Inte kom det nåt heller.. Till slut blev klockan åtta och det var Så Mycket Bättre, och jag var nog irriterad då och inte bättre blev det av att Anders och Börje stod och skrek "PLURA, PLURA, PLURA ÄR BÄST, HAN ÄR ETT MUSIKALISKT GENI, HAN ÄR DEN SOM MÅR BÄST AV ALLA DÄR I SÅ MYCKET BÄTTRE...." osv.. Jag trodde jag skulle få ett nervsammanbrott.. Jag tror mamma såg att det nästan rök ur öronen på mig, hon blev också väldigt irriterad på dom.. Och mitt i allt så börjar Börje, "men Martina, hur går det med min facebook" Jag trodde att jag skulle flyga i taket.. Jag lyckades hålla mig tillräcligt lugn för att säga att han inte skulle ta upp det, för jag var nog irriterad som det var.. haha.. :P
I någon reklam paus gick jag tillbaka till datorn för att kolla hur det gick.. Jag hade loggat ut ur meilen så när jag skulle logga in igen gick det inte.. Jag försökte flera gånger, jag tryckte på glömt lösenord och då ska man skriva in meiladressen och när jag gjorde det så stod det nåt om att adressen inte var gilitig eller nåt sånt.. Då gav jag upp, då orkade jag inte hålla på med det där nå mer.. Så jag tryckte ner internet och stängde av datorn..

Åsså när vi skulle gå hem så började Börje igen och sa att jag förstört hans chanser att komma mer i facebook eller nåt liknande.. Jag trodde jag skulle få nå utbrott.. Här hade jag suttit i flera timmar med hans jävla facebook och jag kan alvarligt säga att det gick inte.. Jag kan inte fatta vad det var.. Så nu får Anders (hans son) hjälpa honom nästa gång han är hemma.. För jag tänker då inte hålla på med det där nå mer.. Usch, va irriterad jag var.. Och jag försökte dölja det så mycket som möjligt men Anders och Börje var ju en aning fulla så när dom stod och skrek inne i tv-rummet när man försökte höra vad dom sa på tv:n så skrek jag tillbaka:
"VARFÖR MÅSTE NI SKRIKA SÅ HÄR JÄVLA HÖGT NÄR VI SITTER PRECIS FRAMFÖR ER, VI ÄR INTE DÖV OM NI TRODDE DET" som tur var förstod mamma och Anneli precis hur jag kände så de var på min sida och körde ut gubbarna ur tv-rummet.. haha..
Så det var en ganska rolig kväll trots Facebook irritationen.. haha.. :P

Nu ska jag ta och äta lite.. :)

Hej svejs..

//Martina..


Kommentarer

  • moonu säger:

    Vilken härlig dag! ;)

    jag kan förstå att du blev irriterad!

    2010-11-28 | 19:45:03
  • Martina säger:

    svar till Moonu:

    haha.. "bästa" dagen i mitt liv..

    i alla fall någon som förstår mig.. haha.. :P

    2010-11-29 | 19:24:32

Kommentera inlägget här: