Martina Sjödin

om livet och allt annat

16/10-2010

Kategori:

Hej hej.. :D
Sitter i Meåfors.. Mamma och Anders är ute som vanligt och håller på med huset.. :P Eller nu tror jag dom höll på att hyvla eller nåt sånt.. men i alla fall, så sitter jag här och vet inte vad jag ska göra.. Har skrivit klart min bokredovisning på svenskan och även en berättelse, så nu är dom klar.. Jag har engelskan med mig, men vet inte om jag har orken att göra den.. haha.. :P
Inatt sov jag i alla fall i mitt rum i nya huset.. :D Mamma har gjort det klart och jag älskar det.. :D Bortsett från tapeterna men det är ju bara en liten småsak som man kan ändra på om några år eller så.. Jag menar, jag kommer ju säkert bli less på att ha allt i lila typ och då vill man ju ändra lite.. :P Visst lila är en fin färg, men det är inte min favorit färg.. :P haha.. :P Men men.. det ser i alla fall bra ut och jag är nöjd.. Men jag kan säga att det kändes lite dumt att gå och lägga mig i det där stora huset helt själv när man börjar bli van sin lilla lägenhet i Sollefteå.. Tror nästan att mitt rum är större än själva lägenheten, det känns nästan som så.. :P haha..
Jag sa till mamma igår när vi for från Ramsele att jag inte ville sova i det där stora huset själv.
Hon blev jätte förvånad och sa att hon trodde jag ville det.. Men jag sa:
"Nej, inte själv.. haha.. "
Så på kvällen satt vi och titta på idol.. Sedan blev jag så trött så jag knappt kunde hålla ögonen öppna.. Så börja vi prata om jag skulle sova här i lilla huset eller i stora, och bara för att slippa hålla på och prata med dom längre om det där så sa jag: men skit samma, jag sover i mitt rum.
Och då sa ju mamma att hon kunde följa med mig upp och det fick hon väl göra om hon ville.. Åsså börja Anders om att det är ju ett nytt hus så det finns ju inga spöken..
Jag var jävligt trött och små irriterad och då blev jag ännu mer irriterad och tänkte att jag skiter väl i om det är nytt eller inte.. Jag tror inte ens på spöken.. va tror han att jag är? 5 år eller? 

Ikväll äre Dansfeber också.. :D Har nästan inte sett det, men jag vet att Markolioo och Tobbe Trollkarl är med.. hahaha.. :P Sedan minns jag inte vilka fler som var med.. Men jag tror jag hejar på Markolioo och Tobbe.. haha.. dom gör "Dirty Dancing" den där sista låten.. va var det den hette You're out of my life, eller nåt sånt.. minns inte riktigt vad den hette.. haha.. :P så det ska bli kul.. :P Nej, nu ska jag gå upp på mitt rum och leta efter en bok smo jag kan läsa. Började på en igår kväll och läste ut den imorse.. haha.. :P

Hej svejs.. :D

//Martina.. ;)


Jag och Tarzan.. :D En av mina favorit bilder.. :D

Kommentarer

  • Rebecca säger:

    Som du gnäller skulle man ju kunna tro att du är 5 år :p

    2010-10-16 | 20:25:52
    Bloggadress: http://bekkiis.webblogg.se/
  • Martina säger:

    svar till Rebecca:

    men jag säger ju att rummet är bra, men att det bara är tapeterna som skulle ha varit annorlunda.. Jag får väl tycka vad jag vill??

    Jag gillar inte mönstret på dom, så är det bara..

    2010-10-16 | 21:51:03
  • Rebecca säger:

    Surpuppa! :p

    2010-10-17 | 21:23:01
    Bloggadress: http://bekkiis.webblogg.se/
  • Martina säger:

    då får jag väl vara det då.. ;) haha..

    2010-10-18 | 17:03:42

Kommentera inlägget här: