Martina Sjödin

om livet och allt annat

Boktips

Kategori:

hej hej..
Tänkte slänga in ett litet inlägg nu innan jag fortsätter med pluggandet..
Lånade två böcker idag på bibblan som är skriven av Magnus Nordin..
"Skuggvarelser" och "Tystnades hus".. dom verkar bra båda två.. Har läst andra böcker av Magnus Nordin som jag tyckte var riktigt bra..

En heter "Prinsessan och Mördaren"



"En ung man hittas vid en soptipp. Han lever, men knappt.
I stockholmsförorten pågår det vanliga livet: Markus är kär i Nina som är kär i Jajje, Teo skiter i skolan och Lenita hänger efter Jajje.
Men vad är det som händer under ytan? Hur nära inpå finns mördaren?"

Kopierade handlingen från internet eftersom jag själv nästan inte minns vad den handla om, men jag minns att den var väldigt bra och att man verkligen blev förvånad när man fick veta vem som var mördaren.. haha.. :P

Den andra hette "Svart Drama"



"Tillsammans med sin gravida mamma och hennes nye kille flyttar Tess, 17, till den sömniga idyllen Fjärlunda. På den nya skolan får hon höra talas om en lärare som sägs spöka där. För tjugofem år sedan omkom han i en explosion i kemisalen under mystiska omständigheter.

   På årsdagen av olyckan skadas Jackie i samma kemisal när en glasbägare fylld med svavelsyra exploderar. Ögonblicket före explosionen får Tess en skymt av en svartklädd man som visar sig i salen. Men är det verkligen den döde läraren? Eller en bedragare? Och varför är det bara Tess som tycks se honom?

   När Tess söker sanningen om den döde läraren blir hon alltmer övertygad om att denne blev mördad?

   "Svart drama" är en rysare om dödlig svartsjuka och bedrägligt rollspel som utspelar sig under några mörka oktoberveckor i en småstad i Värmland."

Även här tog jag handlingen om boken från internet eftersom det var så länge sedan jag läste den..

Men den här var också jätte bra.. Man fastnade mycket lätt för dom här böckerna.. Och jag tror jag har hittat min nya favorit författare.. Men vi får se vad jag säger om "Tystnades Hus" och "Skuggvarelser".. ;)

  


Nej, nu ska jag fortsätta med pluggandet inför provet imorron.. ;)

En vecka kvar och sedan äre lov.. Jag längtar.. haha.. :P

Hej svejs..

//Martina.. ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: