Martina Sjödin

om livet och allt annat

13/9-2010

Kategori:

Hej hej.. :)
Nu är det måndag igen.. Börjar halv ett så petar in ett inlägg innan jag går till skolan.. :P
I helgen har det inog inte hänt så mycket.. Eller kanske mer än vad som brukar hända.. haha..
Fredagen var pappa ute och jaga, dom spårade en älg.
På lördagen, fick Dollar en älgklöv av pappa. Jag tror Dollar inte förstod vad han skulle göra med den.. Haha..


 Dollar med sin älgklöv

Igår hände det nog mest..
Började på morgonen..

Vaknade runt halv nio eller nåt sånt.. Låg vaken, så hör jag prassel från min ikea påse, där alla kläder som inte hamnat i garberoben fortfarande är.. Så tänkte jag:
"Nej, nu äre en råtta här.." Så lyssnade jag lite mer.. Så tyckte jag att det kom från väggen, och det var inte så farligt.. :P Så hör jag att pappa och Torsten kommer in, så jag klev upp och skulle klä på mig.
Står borta vid mitt fönster och ska ta på mig byxorna och vad hoppar fram ur ikea påsen?
Jo, en råtta.. Jag skrek inte utan jag pep till och rafsa ihop alla mina kläder och hoppa upp i sängen.. Min dörr var öppen så jag ropa på pappa..
Han hörde nog inte riktigt så han frågade om jag hade sagt nåt.. Jag sa åt han att komma upp och han fråga ju såklart varför, jag fick knappt fram orden, men när jag sa att det var en råtta på rummet kom han upp på en gång.. Precis innan han sticker in huvudet i mitt rum, försvinner råttan in mellan garderoben och väggen..
Jag fick knappt fram orden när jag skulle förklara vart den tagit vägen och pekade bara på garberoben.. Pappa skrattade bara åt mig och sa att han skulle sätta ut en råttfälla och sedan gick han ner. 
Usch.. Hatar verkligen råttor, och efter skräck vintern i gamla huset så är det verkligen inge kul..
Jag klädde på mig och gick ner..
Sedan var det full fart hela dagen..

Korna anlände, dom vägdes och Stina kom och hälsa på.. haha.. :P

         

Det regnade för det mesta hela dagen, men det slutade framåt eftermiddagen..
När alla farit hem, släppte pappa ut Dollar, och han stack ju direkt bort till korna, men lite avvaktande.. Han var lite brydd över vad som hade kommit dit.. Han sprang runt utanför stängslet och skällde på korna som också var lite brydd över vad det var för liten svart grej som sprang runt och skällde på dom och så.. Vet inte hur länge Dollar var där borta men sedan kom han tillbaka nästan som om inget hade hänt.. haha.. :P

Nej nu ska jag göra iordning och sedan gå till skolan.. :P

Hej svejs..

//Martina


Kommentarer

  • Rebecca säger:

    HAHAHA!!! JAg dööööör av skratt! =)

    Men jag hoppas för guds skull att det inte är nå råtter i farten när vi kommer hem!!!



    Kram

    2010-09-13 | 19:10:14
    Bloggadress: http://bekkiis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: