Martina Sjödin

om livet och allt annat

25/5-2011

Kategori: Min Vardag

Hej hej.. :)

Sitter just nu och tittar på en film som går på fyran. "Take the Lead" heter den.. Väldigt bra faktiskt. Den är baserad på en sann historia och handlar om en man som lär ut sällskapsdans. Och en kväll såg han en kille vandalisera en bil och han bestämmer sig för att lära ungdomar som har det svårt hemma och på skolan och som alltid hamnar på kvarsittning och så. Ungdomarna är lite skeptiska först men sedan blir de smittade av hans engagemang och de börjar lyssna på honom. De tar sig an den svåra uppgiften att komma på en helt ny dansstil och ställa upp i en danstävling.

Mycket bra film.. :)

Idag är det onsdag och jag har inga läxor att göra. :D Det känns så skönt..
Idag far även Emily till Italien med sin familj.. :) Lycko henne.. Men jag hoppas hon får det bra.. :)

Nej, nu ska jag ta och titta vidare.. :P

Ha en bra fortsättning på onsdagen.. :)

Hej svejs.. :)

//Martina


Haha.. fick bli en bild på mig och Stina.. ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: