Martina Sjödin

om livet och allt annat

Lördag = Plugg

Kategori: Min Vardag

Lördag, klockan är typ halv tio och jag sitter redan med skolarbete som ska göras..
Har två muntliga framföranden att göra, svenska och engelska.. Vi ska skriva ett tal på engelskan och
länge har jag funderat över vad jag ska skriva om.. Så kom jag på det till slut med lite hjälp av arga kommentarer om ridning. Folks uppfattning om ridning är helt fel. Dom tror det bara är att sitta på en häst och skutta runt. Egentligen är det inte så enkelt. Man ska hålla koll på både en själv och hästen. Hästen ska inte vara allt för stel utan kunna böja sig mjukt och helt enkelt ska hästen kunna vara rörlig i kroppen och vi som sitter på hästen ska kunna sitta med en bra sits, vilket inte alltid är det lättaste.. :P Och att folk inte ser ridning som en sport vilket jag inte fattar.. Så det ska bli mitt ämne på engelskan.. :P

På svenskan fick vi lite olika ämnen att välja bland eller välja ett eget men jag fastnade för "Kommunikation utan tal" vilket jag genast tänkte på teckenspråk och att kunna komunicera med bara kroppsspråket.. Så det blir min roliga lördag att fixa fram nåt att säga.. Så måste jag även försöka plugga matte till matteprovet på tisdag utan mattebok.. haha.. :P vi får se hur det går.. :P

Nej, dags att sätta igång..

Hej svejs.. :)


En liten rolig bild på Dollar.. :P haha..

Kommentarer

  • Rebecca säger:

    Dollar? =) Jag tycker allt han har blivit lite olik sig i sånafall ;)



    Kramar

    2012-01-21 | 18:50:17

Kommentera inlägget här: