Martina Sjödin

om livet och allt annat

Body Combat

Kategori: Träningspass

Jisses!!
Jag är har precis kommit hem ifrån ett pass body combat.. Vi fick en chans på skolan att skriva upp oss på ett
"pröva på" pass på något.. Fanns jätte mycket att välja mellan.. Zumba, body combat, bågskytte, ridning m.m..
Jag och några av mina vänner bestämde oss för body combat eftersom Josefin hade hållit på med det förut och hon sa att det var skit kul..

Body combat är alltså lite som boxning blandat med karate eller nåt sånt.. Mycket slag och sparkar.. Vi hade uppvärmning i tio minuter och efter den var jag helt slut.. Men man kämpade i en timme med alla dessa slag och sparkar.. Herregud va kul men jobbigt.. Så jag kan verkligen rekommendera body combat.. Riktigt bra konditions träning.. Inte alls som zumban.. Zumba är jobbigt i sig, men inte i närheten av body combat och vi hade riktigt bra instruktörer.. Dom var verkligen peppande och såg till att alla hade roligt.. Man fick en liten extra kick av deras energi bara.. Tummen upp.. :D


Bilden är från Google.. :P

Nej nu ska jag ta och försöka få upp rumpan ur soffan och släpa mig till duschen.. Sen måste jag skumma genom spansken och plugga lite bilteori.. om jag orkar.. haha.. :P

Ha det bra.. :)

//Martina.. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: