Martina Sjödin

om livet och allt annat

Fantastiska vänner

Kategori: Min Vardag

Hej hej..

Just nu sitter och tänker och filosoferar lite och då började jag tänka på alla mina vänner och våra galna stunder tillsammans och då inser jag att jag aldrig skulle ha kunnat få bättre vänner.. Dom ställer upp för mig och stöttar mig i vått och torrt. När inget går som det ska för mig finns dom där och gör allt för att jag ska klara mig genom det.. Vi har så kul tillsammans varje dag, vi pratar verkligen om allt mellan himmel och jord.. Jag önskar verkligen att alla människor ska kunna ha den där speciella vännen som verkligen finns där för en. Bara man har en vän som finns där ska man vara lycklig.. Jag har flera och jag kan inte beskriva hur det känns att ha sådana underbara människor runt mig varje dag..

Varför ska man hålla på och mobba någon för hur de ser ut eller beter sig? Alla är vi olika och det ser man gott och väl på våran lilla grupp.. Vi accepterar varandra och mer kan man inte önska sig hos en vän.. Alla ser vi olika ut och alla beter vi oss olika.. Det är väl så det ska vara? Varför ska man då mobba varandra för våra olikheter? Det är ju olikheterna som gör oss unika och speciella som människor.. Ett leende eller ett hej till någon kan betyda mycket..

Som sagt.. Jag är så underbart glad över de vänner jag har.. Både dom som är långt bort och som är nära. Jag kunde inte önska mig bättre vänner än dom jag har.. :)


Jag och Josefin hos Sara förra året tror jag.. Vi gjorde chokladbollar och kolla på film.. När vi gjort klart
chokladbollarna blev ja anfallen av Josefin och hon fick lika mycket tillbaka.. :D


Sara och Helin.. Ni båda är de jag känt som allra längst och vi har så många olikheter
och ändå lyckas vi hålla ihop genom allt.. :)

Jag hade inte så många bilder men det kommer väl.. :D Det är jag säker på..

Allt jag kan säga är:
"Friends are like stars, you don't always see them, but you know they are always there."

Det citatet använde jag i mitt engelska tal när jag pratade om vänskap.. Jag älskar det citatet..

//Martina :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: