Martina Sjödin

om livet och allt annat

Mässa

Kategori: Vägen till Studenten!

Idag var det mässa på skolan.. Nior från Vallaskolan, Ramsele och Junsele/Näsåker kom och titta på de olika programmen.. Det var väldigt roligt och vi treor hade hand om montern som skulle ge en liten presentation av natur programmet.. Sedan skulle niorna få följa med på några lektioner närmare bestämt kemi/biologi och matte/fysik.. Jag och Emily var faddrar tillsammans med Emilia och Linda. Vi tog då alltså med oss niorna som ville kolla på natur programmet till lektionerna då.. Sedan gick vi tillbaka med dom till gympasalen och hämtade upp nästa gäng. Runt ett-halv två fick vi sluta och då hade det varit full fart sedan halv nio. Men det var mycket kul och totalt var det 33 st som kom och titta på Natur.. Yaay.. Jag försökte värva några Ramselebor men ingen verkar inse hur kul vi kan ha det på Natur.. xD
Jag och Emily innan det är dags för mässa. Bakom ser ni lite av våran jätte fina monter som verkade vara väldigt populär i alla fall.. :D Tröjorna hade vi "faddrar" och dom gjorde vi igår vilket tog hela eftermiddagen. Emily hade sådana där pennor man skriver på tröjor och sånt på så vi lånade dom och gjorde tröjor som många ville ha men det blir dyrt de.. hehe.. ;) På ryggen står det NaturVetenskap..
 
Det var en lyckad dag och jag är helt slut just nu.. Imorgon är det fredag i alla fall och jag önskar jag kunde säga att jag kan åka hem och slappa med en massa mys hos mamma men blir kvar här i Sollefteå tills på lördag då jag ska göra Högskoleprovet.. Men sedan är det lov och det ska bli så skönt.. Sedan är det bara att kämpa på till Jullovet och sedan är vi inne på sista terminen.. WOOW.. :D
 
Ha en trevlig torsdags kväll, imorgon är det fredag. :D
 
//Martina
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: