Martina Sjödin

om livet och allt annat

Äntligen!!! :D

Kategori: Min Vardag

Imorse när jag satt och läste tidningen eller ja, läser och läser.. Jag bläddrar genom och läser rubrikerna tills jag kommer till serierna och sedan tv-tablån men sak samma. Jag satt och skumma genom vad som skulle vara på tv ikväll och jag upptäckte att min favorit serie "Merlin" ska börja ikväll.. Ett lyckovrål hördes genom Sel skogarna kan jag säga.. Pappa tittade på mig och frågade vad det var frågan om ungefär som om jag blivit helt tokigt nu också.. Så jag går på ett lyckorus och längtar fram till 18.15 då den efterlängtade fjärde säsongen börjar.. Jag har de tre första och har sett dom flera gånger om.. Så ikväll är tvn min, så är det bara.. Jag har gått och väntat på att den där serien ska börja och ÄNTLIGEN gör den det.. :D
 
Någonsin sett serien?? Hört legenden om Kung Arthur och trollkarlen Merlin? Riddarna vid runda bordet? Man skulle kunna säga att den här serien baserar på den legenden fast när Kung Arthur var ung och prins. Magi är förbjuden och den som någonsin använder det eller är misstänkt för att använda magi straffas oftast med döden. Det är Kung Uthers lag (Arthurs pappa), han är en riktigt tyrann när det gäller magi. Så har vi Merlin vars öde att skydda Prins Arthur och hur gör han det? Jo med magi men i hemlighet såklart.. Äventyr för hela slanten, blandat med action och romantik. Specialeffekterna har inte alltid varit dom bästa men vad gör det när man sitter och biter på naglarna varenda avsnitt? Fjärde säsongen har jag läst ska vara den bästa hittils.. Jag hoppas dom har rätt.. :D
 
Någon som gillar Merlin lika mycket som jag gör och ska se seriestarten ikväll? :)
 
Ha en trevlig lördag nu måste jag sätta igång och försöka läsa ut den där himla Frankenstein..
 
//Martina
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: